هر چیزی در فضای دیجیتال می تواند یک توکن غیرمثلی (NFT) باشد؛ آثار هنری، تصاویر، ویدیوها، آهنگها، آلبومهای موسیقی یا حتی یک توییت. از زمانی که NFT ها در سال ۲۰۲۱ محبوبیت جهانی پیدا کردند، شاهد فروش این توکنها با مبلغ هنگفتی بودیم. به عنوان مثال، یکی از گرانترین NFTهایی که تا کنون فروخته شده، «The Merge» بود که با قیمت باورنکردنی ۹۱.۸ میلیون دلار در دسامبر ۲۰۲۱ به فروش رسید. این نوع اطلاعات باعث میشود، شما بخواهید وارد دنیای NFT شوید.
پروژههای NFT خود را با دقت برنامهریزی کنید
بسیاری از طراحان و هنرمندان به دنبال چگونگی ایجاد و فروش NFT به عنوان یک منبع درآمد جدید بالقوه هستند. NFTها میتوانند از مالکیت کالاهای دیجیتال محافظت کنند، دسترسی به جوامع جدید را فراهم کنند و حتی برای ثبت مالکیت اشیا در دنیای واقعی استفاده شوند؛ بنابراین آنها چیزی بیش از یک روش جدید برای فروش آثار هنری هستند.
برای موفقیت در خرید، فروش و تبلیغات NFT باید مانند هر کسب و کاری دیگری برنامهریزی دقیق داشته باشید. برنامهریزی کسب و کار شامل تجزیه و تحلیل دقیق بازار، قیمت و پیشنهادهای شما است. به عنوان مثال، پروژههای مختلف NFT نیاز به رویکرد متفاوتی نسبت به بازار دارند. یک تصویر NFT و یک آهنگ NFT احتمالا مخاطبان متفاوت و رویکردهای بازاریابی متفاوتی خواهند داشت.
با کلکسیونرها مرتبط به کارتان در مورد خرید و شرایط بازار صحبت کنید. در طول تحقیق، ممکن است به اطلاعاتی دست بیابید که باعث پیروزی یا شکست شما میشود. تحقیق در مورد مجموعه هدف خود، به پروژههای موفقیتآمیز گذشته در دنیای NFT نگاهی بیندازید و آنچه را که آنها به طور موثر انجام دادند، به دقت تجزیه و تحلیل کنید. تحقیقات شما نباید باعث ناراحتی سرمایهگذاران بلندمدت NFT شود.
بهترین پلتفرم ها برای تبلیغ NFT های خود:
- توییتر
- اینستاگرام
- گروههای تلگرام
- اینفلوئنسرها
- سرورهای دیسکورد
آمادگی برای شکست و موفقیت
بعد از استفاده از پلتفرم مناسب برای تبلیغ پروژههای NFT، باید برای هر دو موقعیت آماده باشید. از خود بپرسید «اگر سریع به موفقیت بزرگی دست پیدا کنم، حرکت بعدی من چیست؟». شما باید از نظر ذهنی برای این کار آماده باشید. در صورت شکست هم اوضاع به همین ترتیب است. سعی کنید این اتفاق را به عنوان یک موضوع شخصی در نظر نگیرید و به خاطر داشته باشید که اکثر پروژههای NFT برای کسب موفقیت به اندازه کافی عمر نمی کنند.
ضرورت برندسازی و تعهد در دنیای NFT
از آنجایی که پروژههای NFT روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا میکنند، برندسازی پروژه به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است. شما باید مطمئن شوید که با فالوورهایتان ارتباط محکمی دارید و وعدههایتان محقق میشود.
از زمانی که NFT ها وارد دنیای کریپتو شدند، چیزهای زیادی تغییر کرده است و امروزه، شما باید بر اساس آن برنامهریزی کنید و برای کسب نتایج مختلف و مخاطبان مختلف آماده باشید. با توجه به اینکه امروز امکانات بسیار بیشتری در دنیای NFT وجود دارد، تعهد شما نیز باید در سطح بالاتری قرار داشته باشد.
مقاله های مرتبط
بیشتر بدانید: توکن غیرقابل تعویض یا NFT چیست؟
نظر بگذارید